Fundacja Gospodarcza
Aktualności
„Kolejne zmiany podatkowe w trakcie 2019 roku” 28.10.2019
08.10.2019
Celem szkolenia jest przedstawienie licznych zmian w przepisach podatkowych opublikowanych w tracie roku 2019 i sukcesywnie, w kilku etapach wchodzących w życie. Zmiany te w wielu obszarach dotyczą wszystkich podmiotów prowadzących działalność gospodarczą niezależnie od branży, wprowadzają zaostrzenie „dyscypliny” podczas dokonywania płatności zobowiązań i dokumentowania obrotu gospodarczego.

        

 

 

 

 

Szanowni Państwo,

 

Gdyński Inkubator Przedsiębiorczości i Polska Fundacja Przedsiębiorczości (PFP) – jako instytucja wspierająca rozwój mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) ma przyjemność zaprosić Państwa na bezpłatne szkolenie
pt. „Kolejne zmiany podatkowe w trakcie 2019 roku”.

 

Celem szkolenia jest przedstawienie licznych zmian w przepisach podatkowych opublikowanych
w tracie roku 2019 i sukcesywnie, w kilku etapach wchodzących w życie. Zmiany te w wielu obszarach dotyczą wszystkich podmiotów prowadzących działalność gospodarczą niezależnie od branży, wprowadzają zaostrzenie „dyscypliny” podczas dokonywania płatności zobowiązań i dokumentowania obrotu gospodarczego.

 

Szkolenie kierowane jest do osób, które prowadzą działalność gospodarczą i chcą zdobyć
lub uzupełnić wiedzę, obecnych lub przyszłych pracowników działów księgowości, absolwentów  wyższych uczelni chcących wzbogacić siebie i swoje CV o nowe kwalifikacje oraz wszystkich, którzy zdają sobie sprawę
z wartości wiedzy.

 

         Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, na czym polegają wprowadzone zmiany i jakie będą miały one skutki. Poznają między innymi obowiązki wynikające z wprowadzenia tzw. ”białej listy” i zasady występowania o Wiążącą Informację Stawkową. Uzyskają wiedzę w zakresie nowych obowiązków użytkowników kas fiskalnych i terminów przejścia na kasy on-line. Omówione zostaną również zmiany w przepisach dotyczących split paymentu wraz z dotkliwymi konsekwencjami ich nieprzestrzegania. Szkolenie będzie prowadzone w formie wykładu na podstawie prezentacji multimedialnej wzbogaconej o case study.

 

Szczegółowy harmonogram szkolenia przesyłamy w załączeniu. Podczas szkolenia uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe, a po szkoleniu – zaświadczenie o uczestniczeniu w szkoleniu.

 

Szkolenie poprowadzi pani Beata Kuśmierek – praktyk, doświadczony doradca gospodarczy, trener
z obszarów podatkowych, certyfikowany księgowy, przedsiębiorca - właścicielka firmy TAX DEAL certyfikowanej jednostki szkoleniowej SUS 2.0, wykładowczyni Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości posiadająca Europejski Certyfikat Kompetencji Biznesowych

 

Szkolenie odbędzie się 28 października 2019 r. w godzinach od 9.00 do 16.00 w Gdyńskim Inkubatorze Przedsiębiorczości przy ul. Olimpijskiej 2 w Sali A w Gdyni.

 

Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

 

W celu zapisania się na szkolenie, zapraszamy do rejestracji na stronie internetowej Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości (www.pfp.com.pl). Rejestracja na szkolenie jest możliwa tylko za pośrednictwem formularza.

 

 

ZAPISZ SIĘ

 

W razie pytań, prosimy o kontakt z panią Patrycją Pińkowską, tel.: (91) 312-92-22, e-mail: p.pinkowska@pfp.com.pl.

                        

Zgłoszenie uczestnictwa w szkoleniu jest jednoznaczne z potwierdzeniem przez Uczestnika zapoznania
się z ogólnymi warunkami organizacyjnymi szkoleń PFP i wyrażeniem zgody na ich zastosowanie.

 

 

Zapraszamy serdecznie!

 

 

 

Program szkolenia

„Kolejne zmiany podatkowe w trakcie 2019 roku”.


Godzina

Temat zajęć

9.00 – 9.15

Powitanie uczestników i wprowadzenie

9.15 – 10.30

    

       ZMIANY W PODATKU VAT

  • „Biała lista”- nowy rejestr podatników, zakres ujawnianych informacji i cel wprowadzenia.
  • Sankcje za dokonanie płatności na inny rachunek bankowy niż wskazany w rejestrze.
  • Likwidacja zwolnienia podmiotowego dla wybranych branż, a w konsekwencji obowiązkowa rejestracja do podatku VAT.  
  • Zmiana zasad wystawiania faktur do paragonów.
  • Sankcje i konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów o wystawianiu faktur do paragonów oraz posługiwania się takimi fakturami.

         

10.30 – 10.45

 Przerwa

10.45 – 12.15

          

       ZMIANY W PODATKU VAT

  • Wybór zwolnienia z VAT, a zwrot odliczonego podatku.
  • Likwidacja odwrotnego obciążenia w przypadku dostawy towarów wrażliwych.
  • Wiążąca Informacja Stawkowa (WIS) – zasady występowania o informację, termin wydania i opłaty.
  • Zmiana definicji pierwszego zasiedlenia.

   

12.15 – 12.30

 Przerwa

12.30 – 14.00

            

      ZMIANY W ZAKRESIE SPLIT PAYMENT

  • Wprowadzenie do split paymentu.
  • Zasady korzystania ze split paymentu dotyczące wszystkich podatników.
  • Działalności objęte obligatoryjnym stosowaniem podzielonej płatności.  
  • Sankcje i konsekwencje  niestosowania podzielonej płatności.
  • Obowiązkowe adnotacje na fakturze dotyczącej transakcji objętej podzieloną płatnością.
  • Zasady dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku VAT.

 

     

14.10 – 14.15

 Przerwa

14.15– 15.45

 

       ZMIANY DOTYCZĄCE KAS FISKALNYCH

  • Kasy fiskalne on-line – terminarz wprowadzenia.
  • Zasady prowadzenia ewidencji obrotu z zastosowaniem kas on-line.
  • Centralne Repozytorium Kas.
  • Zmiany w stosowaniu ulgi na zakup kas.
  • Nowe oznaczenia literowe stawek VAT na paragonach.
  • Kara pieniężna  za nieprzeprowadzenie przeglądu technicznego.
  • Oświadczenia pracowników/zleceniobiorców obsługujących kasę fiskalna – urzędowy wzór.

      

       ZEROWY PIT DLA MŁODYCH

       POZOSTAŁE  ZMIANY, NAJNOWSZE ORZECZNICTWO I WYJAŚNIENIA MF

 

       DYSKUSJA     

 

 

Partnerzy
Projekt finansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla
Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013